Jak skutecznie promować firmę w Google?

Jak promować się w Google?

Chcesz pozyskać jak najwięcej klientów? Jednak wiesz, że bez obecności w wyszukiwarce Google nie uda Ci się skutecznie wypromować swojej oferty? Zanim uruchomisz swoją pierwszą kampanię, sprawdź, jak powinieneś wybrać odpowiedni rodzaj reklamy. Dzięki możliwości wybrania odpowiedniego rodzaju reklamy możesz dostosować ją do branży, w której prowadzisz firmę.
  • Ostatnia aktualizacja: 2023-08-23
  • Szacowany czas czytania: 3 min.
Jak skutecznie promować firmę w Google? / Jak promować się w Google?

Reklama tekstowa w Google

Jedną z najczęściej wybieranych reklam w Google jest reklama tekstowa. Reklama tekstowa umieszczana jest na samej górze wyników wyszukiwania nad wynikami organicznymi oraz pod bezpłatnymi. Standardowe reklamy Google zawierają nagłówek i napis. Obecnie możesz zawrzeć w niej informacje dotyczące danych kontaktowych oraz bezpośrednie przejścia do podstron. Zdecyduj się na to rozwiązanie, jeśli chcesz zbudować widoczność strony lub pozytywny wizerunek swojej marki w sieci.

Dynamiczne reklamy w Google

Reklamy dynamiczne kierują do wybranych przez system podstron naszej domeny głównej, którą podajemy w ustawieniach kampanii.

W przypadku konfigurowania tego typu kampanii potrzebna jest bardzo dobra znajomość systemu AdWords, szczególnie na samym początku. Właściwe ustawiona kampania będzie przynosiła zysk i zagwarantuje kontrolę nad treścią wyświetlanych reklam.

Reklamy w wyszukiwarce Google „tylko połączenie”

Aby efektywniej dotrzeć do użytkowników korzystających z telefonów komórkowych, istnieje opcja stworzenia reklam typu "tylko połączenie".

Reklamy typu „tylko połączenie” zawierają numer kontaktowy firmy oraz widoczny przycisk umożliwiający jednym kliknięciem nawiązanie rozmowy z reklamodawcą.

Przykładowymi branżami, w których sprawdzi się reklama „tylko połączenie” są np.:

  • pomoc drogowa,
  • naprawy,
  • firmy transportowe,
  • firmy hydrauliczne,
  • firmy elektryczne,
  • gastronomia.

Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google

Ostatnim rodzajem reklamy w Google są reklamy produktowe. Prezentują się niezwykle atrakcyjnie, dlatego przyciągają wzrok klientów. Wyświetlają się w niej zdjęcia produktów z nazwą, ceną i linkiem do sklepu. Najczęściej decydują się na tego typu reklamę właściciele sklepów internetowych.

Co jeszcze możesz zrobić, aby skutecznie reklamować swoją firmę w wyszukiwarce Google?

Oprócz wybrania odpowiedniego rodzaju reklamy wykorzystaj także inne sposoby na wypromowanie swoich produktów oraz usług.

Zadbaj o pozycjonowanie i SEO

Pozycjonowanie strony internetowej to dziś podstawa. Wszystko zaczyna się jednak od prawidłowej optymalizacji strony pod kątem SEO.

Strona musi posiadać:

  • unikalne tytuły,
  • meta opisy,
  • unikalne treści zawierające słowa kluczowe
  • oraz właściwie opisane grafiki.

Ważna jest także intuicyjna nawigacja w serwisie. To podstawowe wymagania pod kątem optymalizacji. Kiedy strona jest już właściwie zoptymalizowana, można przejść do procesu pozycjonowania. Mówiąc ogólnie, polega on na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do pozycjonowanej strony. W tym celu najczęściej wykorzystuje się strategię content marketingu, czyli publikacji wartościowych artykułów na dobrych i tematycznych serwisach.

Skorzystaj z Google ADS

Drugim skutecznym sposobem na promocję strony w wyszukiwarce, są linki sponsorowane, czyli wykorzystanie systemu Google Ads. Jego działanie nie jest skomplikowane. Po założeniu konta można stworzyć reklamę swojej strony. Składa się na nią krótki tytuł, opis oraz link do strony. Tak stworzona reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania. Jednak, aby mogła się ona pojawić, dopasować należy do niej w systemie słowa kluczowe. Po wpisaniu danego słowa kluczowego w wyszukiwarce reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania.

System Google Ads jest systemem płatnym. Działa on nieco na zasadzie licytacji. Im większa stawka za dane słowo kluczowe, tym większa szansa, że reklama pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. Trzeba jednak wiedzieć, że opłata pobierana jest dopiero po kliknięciu w reklamę, a nie za jej wyświetlenie. Podkreślić należy, że taka reklama Google jest niezwykle efektywna.

Dodaj wizytówkę firmy do Google

Kolejnym skutecznym sposobem na promocję firmy w wyszukiwarce, jest skorzystanie z funkcji Google Moja Firma. Jest to pewnego rodzaju wizytówka firmy, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Aby skorzystać z tej formy reklamy, wystarczy założyć konto Google i uzupełnić odpowiedni formularz.

Wpisuje się w nim:

  • nazwę firmy,
  • adres działalności,
  • dane kontaktowe,
  • opis,
  • zdjęcia.

Jest to forma reklamy szczególnie polecana firmom działającym lokalnie. Co ważne, jest to reklama bezpłatna.

Skorzystaj z systemu Zakupy Google

Ta forma reklamy polecana jest przede wszystkim firmom, które sprzedają swoje produkty w sieci. Obecnie większość platform zakupowych jest kompatybilna z system Zakupy Google. Dzięki temu można w prosty sposób połączyć oferowane na swojej platformie produkty z systemem Google. Same jego działanie jest bardzo proste. Użytkownikowi, który poszukuje danego produktu w wyszukiwarce, wyświetlona zostanie nasza oferta w postaci nazwy produktu, zdjęcia, krótkiego opisu oraz ceny.

Twórz wartościowe treści

Tworzenie wartościowych treści, takich jak artykuły, infografiki czy filmy, pomoże Ci w przyciągnięciu uwagi użytkowników i zwiększeniu widoczności firmy w wynikach wyszukiwania Google. Treści te powinny być związane z działalnością firmy i odpowiadać na pytania i potrzeby potencjalnych klientów. Warto również zadbać o optymalizację treści pod kątem słów kluczowych i promować je w swoich kanałach społecznościowych i innych platformach.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, dzięki którym stworzysz wartościowe treści na stronę internetową:

  • Twórz treści dla firmy związane z jej działalnością i za ich pomocą odpowiadaj na pytania i potrzeby potencjalnych klientów. Treści powinny być interesujące, użyteczne i dostarczać wartościowych informacji dla odbiorców.
  • W treściach umieszczaj słowa kluczowe, które będą dobrane pod kątem optymalizacji treści.
  • Po opublikowaniu wartościowych treści na swojej stronie internetowej, promuj je na innych platformach, takich jak media społecznościowe, blogi gościnne czy fora branżowe.
  • Pamiętaj o tym, że tworzenie wartościowych treści to proces ciągły. Treści na stronie firmy powinny być regularnie aktualizowane i uzupełniane o nowe informacje. Dzięki temu strona będzie miała świeży i aktualny content, co jest ważne zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek Google.

Wielu przedsiębiorców potrzebuje skutecznej reklamy w Google. Jeśli chcesz osiągnąć efekt, o którym marzysz ustal konkretny plan działania. Do promocji swojej firmy, wykorzystaj wszystkie metody wymienione powyżej.

Oceń ten artykuł:

Dariusz Setlak

Dariusz Setlak

Absolwent Zarządzania i Marketingu KUL oraz studiów podyplomowych na kierunku Marketing Internetowy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od blisko 20 lat związany z branżą internetową, e-biznesem oraz e-commerce. Specjalista z zakresu SEO oraz content marketingu.

Ostatnio dodane