Jak możesz wykorzystać naklejki do promocji własnego biznesu?

Do czego można użyć naklejki?

Istnieje wiele sposobów na promowanie własnego biznesu. Najciekawszym i najbardziej opłacalnym jest wykorzystanie naklejek. Naklejki świetnie sprawdzą się jako zastępstwo tradycyjnych ulotek, ozdobią szybę naszej restauracji, oznaczą firmowe samochody. Są wygodne, występują w niezliczonej liczbie wzorów i pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji. W jaki sposób możesz je wykorzystać do promocji własnego biznesu? Jakie korzyści daje wykorzystanie  naklejek w biznesie? Podpowiadamy poniżej.
  • Ostatnia aktualizacja: 2023-08-21
  • Szacowany czas czytania: 3 min.
Jak możesz wykorzystać naklejki do promocji własnego biznesu? / Do czego można użyć naklejki?

Czym jest naklejka reklamowa?

Naklejka reklamowa ma niewielki rozmiar, dlatego możesz ją umieścić na mniejszych powierzchniach. Z kolei, jeżeli zależy Ci na oklejeniu ściany lub innej większej powierzchni możesz zdecydować się na nalepkę wielkoformatową. Naklejki są przygotowane z materiałów o dużej wytrzymałości i odporności na warunki atmosferyczne. Dzięki temu sprawdzą się na zewnętrz i wewnątrz.

Dlaczego warto promować swój biznes za pomocą naklejek?

Korzystanie z naklejek jest formą marketingu, na którą może pozwolić sobie każda firma niezależnie od swojej wielkości. Jakie inne korzyści dla biznesu przynosi używanie naklejek? Oto najważniejsze korzyści:

1. Tania forma reklamy

Cena pojedynczej sztuki naklejki jest naprawdę niska, dlatego możesz pozwolić sobie na zakup kilku tysięcy sztuk jednorazowo. To zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż stworzenie logo lub wykupienie reklamy w Internecie. Przekaz umieszczony na naklejce jest znacznie krótszy niż na innych formach reklamy, dlatego szybciej może trafić do potencjalnego klienta. Naklejki nie są zbyt często spotykaną formą reklamy, dlatego dzięki nim możesz zaskakiwać swoich klientów i przypominać im o swojej firmie.

2. Przyciągną wzrok każdego klienta

Obecni klienci są przyzwyczajeni do oglądania reklam w większości w mediach społecznościowych. To powoduje, że wzrok klientów częściej przyciągają grafiki o mocnych i wyrazistych kolorach oraz wzorach. Jeśli chcesz przyciągnąć wzrok klientów zadbaj o to, aby naklejki miały właśnie takie kolory. Oprócz tego możesz ich zaskoczyć zabawnymi obrazami lub grafiką.

3. Pomogą Ci w wyróżnieniu się na tle konkurencji

Naklejki są formą reklamy uważaną za:

  • nowoczesną,
  • otwartą,
  • nadążającą za zmieniającymi się trendami.

Wykorzystaj ten sposób promowania swojej firmy, jeśli zauważyłeś, że twoja konkurencja nie korzysta z takiego pomysłu.

4. Proste i skuteczne rozwiązanie

Naklejki pomogą Ci przyciągnąć odbiorców, ale nie przytłoczą ich swoimi: przekazem oraz formą. Najczęściej są umieszczone na nich tylko podstawowe dane do kontaktu np. nazwa firmy i numer telefonu, ale to wystarczy, aby przekazać najważniejsze informacje i dać się zapamiętać.

Przestań rozdawać ulotki, rozdawaj naklejki!

Zamiast rozdawać na ulicy ulotki, promuj swój lokal za pomocą naklejek. Taka metoda bywa skuteczniejsza i bardziej ekonomiczna - ulotka jest zwykle wyrzucana po kilku sekundach. Dobrze zaprojektowana, ciekawa nalepka może działać znacznie dłużej - przyklejona do torby czy kurtki będzie lepiej widoczna i sprawi, że popularyzacja naszego sklepu lub restauracji stanie się bardziej efektywna. Wydruk naklejek papierowych sprawdzi się w tym przypadku najlepiej. To najczęściej wybierane i najtańsze rozwiązanie, które użytkownicy doceniają ze względu na jego uniwersalność. Mogą bowiem występować w dowolnych kształtach i wzorach.

Jeśli prowadzisz lokal, ozdób jego witrynę

Świetnym pomysłem na ozdobienie witryny sklepowej i restauracyjnej jest wykorzystanie nalepek wewnętrznych z nadrukiem po stronie kleju. Umieszczone na szybie od wewnątrz dają gwarancję trwałości - będą odporne na chuligańskie wybryki, niesprzyjające warunki atmosferyczne czy nieprzychylną nam konkurencję.

Wydruk naklejek lewoczytelnych to popularny sposób na dodanie lokalowi ciekawego, indywidualnego stylu. Dopasowanie go do profilu firmy nie wymaga wtedy kosztownych remontów ani specjalnych zabiegów. Wystarczy zamówić odpowiedni wzór, umieścić go na wewnętrznej stronie szyby i cieszyć się pięknym pomieszczeniem i skuteczną promocją.

Naklej naklejkę na szybę samochodu firmowego

Naklejenie naklejki na samochód jest doskonałym pomysłem na promocję firmy z kilku powodów. Po pierwsze kolorowe naklejki będą przyciągały wzrok do twojego samochodu, niezależnie od tego, w jakim miejscu się znajdujesz. Możesz mieć pewność, że każdego dnia taką reklamę będzie widziało wiele osób. To jednak jeszcze nie wszystko! Płacisz za nią tylko raz, a sam koszt jest naprawdę niski w porównaniu z innymi metodami reklamowania swoich produktów. Dodatkową korzyścią, jaką daje naklejenie nalepek na samochód jest to, że możesz w ten sposób ukryć zarysowania i wgniecenia.

Oklejaj gadżety i przedmioty

Kiedy prowadzisz własną firmę, musisz przyłożyć się do jej wypromowania. Tak, by była widoczna wśród konkurencji i dała się zapamiętać potencjalnym klientom. Czasami nawet najdrobniejsze zabiegi są w tym pomocne.

Przykładem takiego kreatywnego podejścia do promocji jest oklejanie gadżetów i przedmiotów codziennego użytku odpowiednimi etykietami. Tę misję doskonale wypełnią przezroczyste naklejki na foliowym podłożu. Kolorowy zadruk będzie pięknie wyglądać na laptopie, smartfonie czy tablecie. Dodatkowo nalepki takie są wodoodporne i wytrzymują różne warunki atmosferyczne. Po zastosowaniu laminatu nie są im groźne żadne uszkodzenia mechaniczne. To piękna i efektywna ozdoba naszych gadżetów oraz dobra reklama dla każdego biznesu.

Naklejki są skutecznym narzędziem, które możesz wykorzystać na targach

Naklejki firmowe są skutecznym narzędziem promocji na targach branżowych.

Przedstawiamy kilka powodów, dla których powinieneś je wykorzystać:

  1. Naklejki z logo firmy czy hasłem reklamowym umieszczone na stoisku firmy, materiałach promocyjnych czy odzieży pracowników pomagają wzmocnić identyfikację wizualną firmy. Kiedy potencjalni klienci widzą logo firmy w wielu miejscach na targach, wizerunek firmy zapadnie w ich pamięć, co może wpłynąć na ich decyzję zakupową w przyszłości.
  2. Rozdawanie naklejek z logo firmy na targach czy wydarzeniach branżowych pomaga w rozwoju świadomości marki. Klienci, którzy otrzymają naklejkę z logo firmy, mogą przykleić ją na swoim telefonie, laptopie czy innym przedmiocie, co pozwoli na lepszy wypromowanie marki.
  3.  Można zorganizować konkursy, w których uczestnicy otrzymują naklejki z logo firmy. To zachęci klientów do interakcji z firmą i tworzenia pozytywnych doświadczeń związanych z marką.

W jakich branżach sprawdzi się promowanie za pomocą naklejek?

Naklejki na zamówienie doskonale sprawdzą się m.in. w sklepach spożywczych, przemysłowych oraz wielobranżowych. Możesz umieścić je kilka metrów od danego miejsca. W ten sposób zwrócisz uwagę przechodniów. Naklejki pasują do miejsc lifestylowych, jak i do bardziej eleganckich. Mimo, że wielu osobom kojarzą się z młodzieżowym designem, to bez problemu można zaprojektować je tak, aby były dostosowane do potrzeb własnej grupy docelowej.

Wykorzystanie naklejek do promocji biznesu jest świetną metodą na pozyskanie nowych klientów poprzez wzmocnienie identyfikacji wizualnej, rozwijanie świadomości marki, kreowanie zaangażowania klientów oraz efektywną promocję przy niskim koszcie produkcji i mobilności.

Oceń ten artykuł:

Dariusz Setlak

Dariusz Setlak

Absolwent Zarządzania i Marketingu KUL oraz studiów podyplomowych na kierunku Marketing Internetowy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od blisko 20 lat związany z branżą internetową, e-biznesem oraz e-commerce. Specjalista z zakresu SEO oraz content marketingu.

Ostatnio dodane