Jak wybrać urządzenie wielofunkcyjne do firmy?
Jaka drukarka wielofunkcyjna do biura?
- Ostatnia aktualizacja: 2023-08-18
- Szacowany czas czytania: 2 min.
Czym jest urządzenie wielofunkcyjne?
Wielofunkcyjne urządzenie zawiera:
- drukarkę
- skaner
- ksero
Decydując się na takie rozwiązanie, nie będziesz musiał kupować każdego urządzenia oddzielnie, a zaoszczędzisz sporo miejsca. Takie urządzenie jest uniwersalne,
dlatego jest nazywane również kombajnem. Nie wszystkie sprzęty są takie same dlatego, jeśli zamierzasz wybrać dla siebie urządzenie wielofunkcyjne, powinieneś zastanowić się nad tym, jakie masz potrzeby.
Na co warto zwrócić uwagę, wybierając drukarkę wielofunkcyjną?
Pierwszym kryterium, który powinieneś wziąć pod uwagę jest ustalenie tego, co chcesz drukować na drukarce?
Urządzenie wielofunkcyjne do wydruków kolorowych i czarno-białych
Zastanów się nad tym, czy chcesz drukować druki kolorowe, czy czarno-białe? Jeśli rzadko drukujesz lub kserujesz, wybierz urządzenie wielofunkcyjne laserowe mono. Jeśli poszukujesz sprzętu, na którym chcesz drukować zdjęcia dobrej jakości, zdecyduj się na urządzenie atramentowe drukujące w kolorze z systemem stałego napełniania tuszem.
Dodatkowo sprawdź, czy model drukuje do krawędzi stron, czy też pozostawia marginesy.
Istotne jest również to, jakiego rodzaju papier dana drukarka może obsługiwać. Jeśli zależy Ci na wysokiej jakości wydrukach, warto bowiem zainwestować w nieco grubszy i lepszej jakości papier - błyszczący lub matowy papier foto.
Szybkość drukowania urządzenia wielofunkcyjnego
Kolejnym kryterium, który powinieneś wziąć pod uwagę, jest szybkość drukowania. W zależności od modelu i typu urządzenia różnice mogą być znaczne. Jeśli zależy Ci na czasie, możesz wybrać model, który będzie drukował dwustronnie. Najlepiej zdecyduj się na model, który zawiera podajnik, a mechanizm sam obraca strony.
Głośność pracy urządzenia
Kolejną kwestią, na którą powinieneś zwrócić uwagę jest głośność pracy urządzenia. Nie wszystkie urządzenia pracują cicho, dlatego wybierając je, zwróć uwagę na hałas jakie dane urządzenie będzie powodował.
Dodatkowe opcje urządzenia wielofunkcyjnego
Wielu użytkowników wybiera drukarki z możliwością drukowania WIFI. Łączenie się z urządzeniem jest możliwe na dwa sposoby: bezprzewodowo z routerem, nadając mu adres IP lub bezprzewodowo za pośrednictwem komputera, smartfona albo innego urządzenia mobilnego. To bardzo wygodne rozwiązanie w szczególności dla osób, które nie mają zbyt wiele miejsca na ustawienie drukarki oraz skanera i ksera.
Czy drukarka laserowa czy atramentowa będzie lepsza do biura?
Wybór między drukarką laserową a atramentową zależy od potrzeb i preferencji Twojego biura. Jeśli zależy Ci na szybkości, wydajności i druku tekstowego, drukarka laserowa może być lepszym wyborem. Jeśli natomiast potrzebujesz drukować materiały kolorowe, grafiki lub zdjęcia, drukarka atramentowa może będzie bardziej odpowiednia. Przed dokonaniem wyboru warto dokładnie przeanalizować swoje potrzeby drukarskie i porównać dostępne modele obu typów drukarek.
Drukarka atramentowa | Drukarka laserowa | |
---|---|---|
Wolumen druku |
Niższa wydajność i wolniejsze prędkości drukowania |
Wyższa wydajność i szybsze prędkości drukowania |
Koszty |
Tańsza w zakupie, ale może generować wyższe koszty na stronę w dłuższej perspektywie ze względu na konieczność częstego wymieniania tuszy |
Drukarki laserowe zazwyczaj mają niższe koszty na stronę, zwłaszcza w przypadku dużej ilości wydruków |
Jakość wydruku |
Lepiej radzi sobie z drukiem kolorowym i fotografiami. |
Bardziej odpowiednia do drukowania tekstu i dokumentów o wysokiej jakości. |
Szybkość |
Wolniejsza, zwłaszcza w przypadku wydruków o wysokiej jakości. |
Szybsze drukowanie. |
Rozmiar |
Lepsza w przypadku ograniczonej przestrzeni w biurze. |
Większa i cięższa niż drukarki atramentowe. |
Wydruki kolorowe |
Lepiej sprawdza się w przypadku drukowania materiałów kolorowych, takich jak broszury czy grafiki. |
Lepsza do drukowania dokumentów. |
Trwałość |
Szybciej się zużywa i wymaga częstszego czyszczenia. |
Trwalsza i odporna na intensywne użytkowanie w biurze. |
Wymagania eksploatacyjne |
Wymaga częstszej konserwacji, takiej jak czyszczenie głowic drukujących, aby uniknąć problemów z jakością wydruku. |
Jest w stanie wydrukować więcej stron bez konieczności czyszczenia. |
Gdzie najlepiej kupić urządzenie wielofunkcyjne: stacjonarnie czy przez Internet?
Urządzenie wielofunkcyjne warto kupić stacjonarnie w sklepie. Podczas oglądania sprzętu, możesz dotknąć go na wystawie sklepowej, zobaczyć jego wielkość i wygląd. Na tym jednak zazwyczaj kończą się zalety stacjonarnych zakupów.
Kupowanie online wypada znacznie lepiej pod względem finansowym - sprzęt oferowany przez osoby, które nie muszą płacić marży za wynajem powierzchni sklepowej jest zazwyczaj tańszy. Na korzyść przemawia również prawo konsumenckie, pozwalające na rezygnację z umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od daty zakupu i to bez podania przyczyny.
Określ swoje potrzeby
Przed zakupem urządzenia wielofunkcyjnego zastanów się, do czego będzie Ci ono potrzebne. Czy będziesz drukować, kopiować, skanować czy faksować? Jakie są Twoje oczekiwania co do jakości wydruków, szybkości druku czy funkcji skanowania? Określenie swoich potrzeb pomoże Ci wybrać urządzenie, które najlepiej spełni Twoje wymagania.
Oszacuj kwotę, jaką chcesz wydać
Cena jest również ważnym czynnikiem przy wyborze urządzenia wielofunkcyjnego. Określ swój budżet i zwróć uwagę na ceny różnych modeli. Pamiętaj, że oprócz samej ceny urządzenia, konieczne może być uwzględnienie kosztów eksploatacyjnych, takich jak tusze czy tonery, które mogą wpłynąć na długoterminowy koszt użytkowania urządzenia.
Sprawdź opinie i recenzje
Jeśli jesteś zainteresowany jednym z urządzeń, sprawdź opinie innych użytkowników oraz oceny produktów dostępne w Internecie. Możesz przeczytać recenzje na stronach internetowych, forach dyskusyjnych lub portalach społecznościowych, aby poznać doświadczenia innych użytkowników z danym modelem urządzenia.
Oceń ten artykuł:
Anna Setlak
Redaktorka i copywriterka, absolwentka Wydziału Humanistycznego KUL oraz Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS - Marketing internetowy i infobrokering. Swoje doświadczenie wykorzystuje w różnych projektach marketingowy oraz w branży e-commerce.
Przeczytaj również
Ostatnio dodane