6 sposobów na zwiększenie sprzedaży na stronie www

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

Jak wynika z raportu Gemius „Ecommerce w Polsce 2022” aż 21 mln Polaków robiło zakupy przez Internet w 2022 roku. Do zakupów motywowało ich wiele powodów: 24 godzinna możliwość kupowania, okazje cenowe oraz niezliczona liczba ofert. Dla sprzedawców sprzedaż w Internecie wiąże się z większą konkurencją i mniejszą konwersją. Jak możesz wykorzystać potencjał Internetu, abyś zwiększył swoją sprzedaż? Dowiesz się tego z artykułu poniżej.
  • Ostatnia aktualizacja: 2023-08-15
  • Szacowany czas czytania: 4 min.
6 sposobów na zwiększenie sprzedaży na stronie www / Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

Mierz ruch na stronie internetowej i zwiększ sprzedaż

Jeśli chcesz więcej sprzedawać, zwiększ ruch na stronie. Nierzadko zdarza się, że mimo prezentowania świetnych materiałów lub oferty strona zbiera mały ruch. Może okazać się także, że strona zbiera wysoki ruch, ale nie przybywa na niej nowych użytkowników. Jak możesz ściągnąć większy ruch do swojego sklepu internetowego, na bloga lub do serwisu informacyjnego? Mierz ruch. Możesz wykorzystać do tego najróżniejsze narzędzia np. Google Analitycs. Analizując ruch na swojej stronie internetowej, możesz śledzić efektywność swoich działań marketingowych. Lepiej poznasz swojego potencjalnego klienta i dostosujesz treści do jego profilu.

Zadbaj o SEO

SEO to inaczej Search Engine Optimization, jest optymalizacją treści pod wyszukiwarki. To szereg działań, które możesz podjąć, jeśli zależy Ci na tym, aby twoja strona znalazła się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Zadbaj to, aby:

  • słowa kluczowe znalazły się w twoich artykułach
  • obrazki były skompresowane, ponieważ wpływa to na szybkość działania
  • był dostosowany do urządzeń mobilnych
  • błędy 404 zostały zredukowane na stronie
  • został wdrożony protokół bezpieczeństwa.

Jeśli chcesz podjąć działania SEO, dokładnie przeanalizuj własne potrzeby i możliwości, i porównaj swoje działania z tym, czym zajmuje się konkurencja.

Przyjrzenie się konwertującym produktom, a także tym, których sprzedaż jest niższa od pozostałych, zdecydowanie pomoże w wyznaczeniu kierunku optymalizacji. Pozycjonowanie strony, jak każda strategia marketingowa, wymaga zbudowania profilu kupującego i zbadania, czego szuka on w Internecie. Frazy, na które witryna chciałaby pozyskać widoczność, powinny zatem:

  • być dobrze dopasowane do oferty produktowej,
  • być często wyszukiwane przez użytkowników w obrębie grupy docelowej i
  • nie charakteryzować się wysoką konkurencyjnością.

Google AdWords i reklama pay per click

PPC, w przeciwieństwie do SEO, pozwala na osiągnięcie szybkich efektów. Korzystając z płatnej reklamy w wynikach wyszukiwania, poprawisz widoczność w wyszukiwarce i zwiększysz ruch na stronie. Zdobędziesz słowa kluczowe o wyższym poziomie konkurencyjności. To jednak nie wszystko! Decydując się na płatną reklamę, możesz pozycjonować witrynę na nieograniczoną liczbę fraz i nie będziesz musiał zwiększać zawartości strony internetowej.

PPC doskonale sprawdzi się, kiedy będziesz wprowadzał nowe produkty na rynek. O ile na rezultaty pozycjonowania musiałbyś czekać, dzięki płatnej reklamie możesz od razu przetestować czy produkt trafił w gusta odbiorców. Sprawdzisz to, jak strona konwertuje i czy forma zakupów zachęca klientów do kupowania dodatkowych produktów. Wykorzystaj płatną reklamę, gdy będziesz chciał uzyskać widoczność na trudne frazy, cechujące się wysoką konkurencyjnością.

Co się stanie, jeśli wyczerpią się środki na PPC? Strona traci widoczność. Kampanie PPC wymagają również bieżącego monitorowania i optymalizowania w celu osiągnięcia wymiernych efektów:

  • testowania nowych zestawów reklam,
  • zmian stawek za kliknięcie,
  • rozbudowy zasobu słów kluczowych,
  • bieżącego wyłączania i wykluczania fraz, na które reklama wyświetla się.

Czy warto łączyć działania SEO z płatną reklamą?

Badania pokazują, że najlepsze wyniki przynosi umiejętne łączenie SEO i PPC. Według Bright Oak, rozbudowanie strategii SEO o płatną reklamę w wynikach wyszukiwania, daje o 25% więcej kliknięć i o 27% większy zysk z reklamy!

Content (marketing)

Ani SEO, ani PPC nie przyniosą oczekiwanych efektów, jeśli nie będą sprzężone z działaniami contentowymi (content = treści). Zmiany algorytmów Google, oceniających witryny, wyznaczyły kierunek rozwoju: zaprezentowanie użytkownikowi treści wysokiej jakości, możliwie najlepiej dopasowanej do zapytania stawianego wyszukiwarce.

Rola contentu rozpoczyna się, w momencie wyświetlania wyników wyszukiwania użytkownikowi. Ogromne znaczenie mają tytuł i opis twojej  strony w wynikach wyszukiwania. Powinny być na tyle zachęcające, aby skłoniły użytkownika do wejścia na stronę. Treść dostępna w witrynie ma za zadanie podtrzymywanie zaangażowania osób odwiedzających. Ważne są wszystkie treści występujące w witrynie: opisy produktów i opisy kategorii. Powinieneś umieścić w nich słowa kluczowe oraz urozmaicić je za pomocą zdjęć i materiałów dodatkowych np. filmów.

Poza częścią produktową, zadbaj o rozbudowę contentu w formie bloga lub poradnika dla klientów. HubSpot udowodnił, że posiadanie bloga w witrynie wpływa zarówno na wzrost ruchu, jak i liczby leadów. 15 wpisów blogowych w ciągu miesiąca daje aż 5-krotnie większą liczbę sesji i 11,5 razy więcej leadów niż zyskują witryny nie prowadzące takiej aktywności.

Wartościowy content powinno się również publikować w serwisach zewnętrznych. Budowanie w ten sposób sieci wartościowych linków, prowadzących do witryny, ma bezpośrednie przełożenie na czynniki rankingowe Google i poprawę widoczności w wyszukiwarce, a więc wspiera również działania SEO.

Potrzeby użytkowników + zawartość witryny + standardy Google = widoczność

Widoczność + zaangażowanie = ruch

Ruch + zaangażowanie = konwersja

SEO + PPC + content = transakcje!

Reklamuj się w mediach społecznościowych

Niektórzy twierdzą, że jeśli nie będziesz reklamował swojej firmy w mediach społecznościowych, to nie będziesz istniał. Jest w tym trochę prawdy. Obecność marki w mediach społecznościowych zwiększa świadomość na jej temat i ułatwia budowanie jej wizerunku w sieci. Wykorzystaj social media do zwiększenia sprzedaży na stronie www. Jednym ze sposobów jest reklama na Facebooku i Instagramie. Obydwa portale społecznościowe oferują ciągle nowe funkcje zakupowe, dlatego użytkownicy mogą skorzystać z wygodniejszej i bardziej intuicyjnej możliwości kupowania produktów.

Zadbaj o ofertę

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, zadbaj o to, aby twoja oferta była interesująca. Obserwuj rynek i konkurencję, dzięki temu będziesz wiedział, jakie nowości powinieneś wprowadzić do swojej oferty. Pamiętaj o tym, że z punktu widzenia klienta, ważne są dwie kwestie: szeroka oferta oraz cena. Oprócz tego wprowadzaj promocje i oferty specjalne. Dlaczego warto? Wielu klientów poszukując produktów w wyszukiwarce Google wpisuje hasło: nazwa produktu + promocja lub nazwa produktu + wyprzedaż.

Sprawdź, czy strona internetowa wzbudza zaufanie

Jeżeli chcesz zdobywać klientów, zwróć uwagę na to, czy twoja strona internetowa wzbudza zaufanie. Sprawdź, czy:

  • Znajdują się na niej pełne dane firmy - pamiętaj o tym, że klient powinien wiedzieć kto jest właścicielem;
  • Dostępny jest na niej regulamin zakupów i polityka prywatności;
  • Strona jest zabezpieczona protokołem HTTPS;

Zadbaj o to, aby nawigacja strony www była przejrzysta i intuicyjna

Użytkownicy oczekują łatwego dostępu do informacji, które ich interesują, a brak intuicyjnej nawigacji i zrozumiałego układu treści na stronie może odstraszyć potencjalnych klientów i zniechęcić ich do dokonania zakupów.

Jeśli chcesz stworzyć prostą i łatwą w nawigacji stronę internetową, skup się na kilku podstawowych elementach. Po pierwsze, zapewnij spójność wizualną i spójność stylu, tak aby strona wyglądała profesjonalnie i przejrzyście. Oznacza to, że elementy takie jak czcionka, kolorystyka i układ powinny być spójne, aby użytkownicy nie mieli problemów z orientacją na stronie.

Po drugie, ważne jest to, abyś umieścił najważniejsze informacje w widocznym miejscu na stronie, takie jak nazwa firmy, opis produktów, ceny i sposoby kontaktu. Użytkownicy nie powinni musieć przewijać długo strony, aby znaleźć potrzebne im informacje.

Po trzecie, upewnij się, że nawigacja na stronie jest łatwa w użyciu i intuicyjna. Menu powinno być widoczne i łatwe do zrozumienia, a kategorie i podkategorie powinny być uporządkowane w logiczny sposób.

Po czwarte, zwrócić uwagę na responsywność strony, czyli jej dostosowanie do różnych urządzeń, takich jak smartfony i tablety. Strona powinna wyglądać i działać dobrze na każdym urządzeniu, a nie tylko na desktopie.

Spersonalizuj ofertę

Personalizacja jest  kluczowym elementem w budowaniu relacji z klientem i zwiększaniu sprzedaży. Dzięki narzędziom do personalizacji treści na stronie internetowej możesz dostosować ofertę do preferencji i potrzeb konkretnego klienta. Do przygotowania spersonalizowanej oferty, wykorzystaj dane demograficzne, historię zakupów, zachowania na stronie oraz preferencje klienta, które pozwolą Ci na dostarczenie odpowiednich treści, rekomendacji produktów oraz ofert promocyjnych.

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży na stronie internetowej, musisz podjąć wiele działań m.in:

  • zwiększyć ruch na stronie,
  • wykonać dobrą optymalizację pod wyszukiwarki,
  • wykorzystać płatne reklamy,
  • przeanalizować dane,
  • spersonalizować treści oraz
  • zadbać o dobre doświadczenie użytkownika.

Kombinacja tych strategii może przynieść pozytywne efekty i pomóc Ci w  zwiększeniu sprzedaży na stronie internetowej. Monitoruj wyniki, testuj różne podejścia i dostosowuj strategię w oparciu o dane i feedback od klientów. Dzięki nim będziesz stale doskonalić proces sprzedażowy i osiągniesz lepsze wyniki.

Oceń ten artykuł:

Anna Setlak

Anna Setlak

Redaktorka i copywriterka, absolwentka Wydziału Humanistycznego KUL oraz Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS. Swoje doświadczenie lingwistyczne wykorzystuje w tworzeniu wartościowych treści, które przekazują wiedzę i tworzą fundament pozytywnych relacji.

Ostatnio dodane