Jak zabezpieczyć delikatną, szklaną przesyłkę

Jak bezpiecznie wysłać szkło?

Czy chcesz wysłać klientowi porcelanowy kubek lub szklany wazon? To materiał, który jest niezwykle podatny na uszkodzenia. Zabezpieczenie szklanego przedmiotu może okazać się dla Ciebie szczególnie kłopotliwe. Jak powinieneś zapakować szkło, aby przesyłka dotarła do odbiorcy bezpiecznie? Poniżej podpowiadamy, o czym powinieneś pamiętać podczas zabezpieczenia delikatnej, szklanej przesyłki.
  • Ostatnia aktualizacja: 2023-08-16
  • Szacowany czas czytania: 2 min.
Jak zabezpieczyć delikatną, szklaną przesyłkę / Jak bezpiecznie wysłać szkło?

Już od kilku lat coraz większa liczba osób korzysta z usług kurierskich. Za pośrednictwem firm specjalizujących się w tego typu usługach, wysyłane są paczki z różną zawartością na terenie kraju, a także do Wielkiej Brytanii oraz wielu innych państw. Według „Raportu o stanie rynku pocztowego w 2016 roku” opracowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, przychody z przesyłek kurierskich - w porównaniu do 2015 roku - wzrosły w tym czasie o 11,62% (źródło: http://en.uke.gov.pl/files/?id_plik=27364).

Dopasuj karton do pakowanego przedmiotu

Decydując się na opakowanie, wybierz dobrej jakości karton. Jego rozmiar powinieneś dopasować do wielkości przedmiotu i jego ciężaru.

Jeśli opakowanie będzie zbyt duże, to szkło przemieści się wewnątrz pakunku podczas transportu. Karton nie może być też zbyt mały, aby przewożona rzecz nie była upchnięta na siłę. Jeśli chcesz wysłać ciężki przedmiot np. wazon z kryształu, możesz wykorzystać 5-warstwowy karton. Do zapakowania szklanego przedmiotu, możesz użyć także kartonów przeprowadzkowych. Jeśli nie wiesz, gdzie możesz kupić takie opakowania, zapytaj firmę kurierską, czy ma je w swojej ofercie.

Co jeszcze może Ci się przydać podczas pakowania szklanego przedmiotu?

W czasie pakowania szkła  przydadzą Ci się również:

  • folia bąbelkowa lub papier pakowy,
  • wypełniacz do kartonów,
  • odpowiednie oznaczenie.

Dlaczego te materiały mają istotne znaczenie podczas pakowania szkła?

Folią pakową powinieneś owijać każdy przedmiot. Dzięki tej czynności oddzielisz od siebie kilka przedmiotów, które wysyłasz. Unikniesz stukania jeden o drugi oraz zmniejszysz ryzyko powstania pęknięć i zarysowań.

Owijanie folią jest szczególnie ważne również dla przedmiotów, które mają nieregularne kształty. Styropian, syntetyczna pianka, gazety i inne materiały nadają się do wypełnienia

pustych przestrzeni. Korzystając z nich, zapobiegniesz poruszaniu się szklanych elementów. Podczas pakowania szklanych przedmiotów znaczenie ma także odpowiednie oznaczenie paczki.

Konieczne jest naklejenie etykiety z napisem: „Uwaga szkło”. Dzięki takiej informacji, kurier otrzyma informację, że przewozi szklany przedmiot.

Jak prawidłowo zapakować szklany przedmiot?

Pakowanie szklanych przedmiotów jest czasochłonne. W czasie przygotowywania paczki, każdy szklany przedmiot, powinieneś zapakować oddzielnie. Jeśli wysyłasz talerze oddziel je skrawkiem folii.

Wszystkie przedmioty o nieregularnych kształtach owiń ściśle folią. Najlepiej zaklej taśmą po to, aby się nie rozkleiły. Następnie rozmieść je w kartonie równomiernie tak, aby nie przecinały żadnej jego strony.

Układaj przedmioty tak, aby pozostawało jak najmniej wolnej przestrzeni w pudełku. Kiedy masz poukładane wszystkie rzeczy, zasyp karton wypełniaczem. Zrób to tak, aby wypełniacze trafiły w każdy zakątek kartonu. Na koniec zamknij paczkę, możesz użyć do tego taśmy pakowej.

Skorzystaj z profesjonalnych usług przewozowych

Jeśli przesyłasz delikatną, szklaną przesyłkę o dużej wartości lub wymagającej szczególnej ostrożności, warto skorzystać z profesjonalnych usług przewozowych. Firmy transportowe specjalizujące się w przewozie delikatnych przedmiotów, w tym szkła, posiadają odpowiednie doświadczenie, know-how oraz specjalistyczne opakowania i techniki pakowania, które mogą zapewnić odpowiednią ochronę przesyłki.

Sprawdź regulacje dotyczące przewozu szkła

Przed wysłaniem szklanej przesyłki, zawsze warto sprawdzić obowiązujące regulacje dotyczące przewozu szkła w danym kraju lub regionie. Mogą istnieć specjalne zasady i wymogi dotyczące pakowania, oznaczeń, dokumentacji lub innych aspektów związanych z przewozem szkła. Upewnij się, że spełniasz wszystkie wymogi, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji i utrzymania przesyłki w odpowiednich warunkach.

Czy warto ubezpieczyć delikatną, szklaną przesyłkę?

Decydując się na wysłanie szklanych przedmiotów, warto też zastanowić się nad tym, czy dodatkowo nie ubezpieczyć paczki. Ubezpieczenie to niewielka kwota - zazwyczaj nieprzekraczająca 2-3 PLN - a dzięki niej można będzie ubiegać się o odszkodowanie, gdyby nasza przesyłka została w jakimś stopniu uszkodzona lub zaginęła.

Nawet, jeśli wykupisz podstawowe ubezpieczenie, możesz zdecydować się na dodatkowe. Dzięki niemu w razie zgubienia paczki lub jej uszkodzenia, otrzymasz wyższe odszkodowanie niż w pakiecie podstawowym.

Na jakie ubezpieczenie delikatnej, szklanej przesyłki warto się zdecydować?

To, ile zapłacisz za dodatkowe ubezpieczenie zależy od tego, jaką ofertę ma dla Ciebie  firma kurierska.

Na etapie wybierania kuriera możesz od razu zapoznać się z jego cennikiem na stronie internetowej możesz także dokonać wyboru konkretnej usługi.

Nie musisz ubezpieczać każdej przesyłki. Zdecyduj się na to w przypadku, gdy zamierzasz

wysłać przedmiot o znacznej wartości. Utrata takiego przedmiotu może wiązać się z poniesieniem wysokich kosztów.

Czy ubezpieczenie jest wypłacane od razu?

Bez względu na to, z jakiej przyczyny przesłanie paczki okaże się niemożliwe, żadna z firm kurierskich nie wypłaci Ci ubezpieczenia od razu. Jeśli chcesz otrzymać pieniądze, najpierw musisz złożyć reklamację, a dopiero po jej rozpatrzeniu firma kurierska wypłaci środki na twoje konto. Zanim wyślesz delikatną, szklaną paczkę, powinieneś odpowiednio ją zapakować. Dzięki temu nie uszkodzi się w czasie transportu.

Oceń ten artykuł:

Anna Setlak

Anna Setlak

Redaktorka i copywriterka, absolwentka Wydziału Humanistycznego KUL oraz Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS - Marketing internetowy i infobrokering. Swoje doświadczenie wykorzystuje w różnych projektach marketingowy oraz w branży e-commerce.

Ostatnio dodane