- Agencja interaktywna PROPERIS
- >
- E-marketing
- >
- badania użyteczności
Badania użyteczności (web usability)
Dlaczego na niektórych stronach czujesz się dobrze, a z innych wychodzisz już po kilku kliknięciach? Na te pytania odpowie przeprowadzony audyt stron internetowych.

Audyt stron internetowych - dlaczego warto mieć użyteczną stronę?
Audyt użyteczności oraz optymalizacja stron pod kątem ich użyteczności sprawia, że w czasie korzystania z nich można:- łatwo i szybko dotrzeć do poszukiwanych informacji
- zwiększyć zainteresowanie użytkownika prezentowaną na stronie ofertą
- wydłużyć czas pobytu na stronie (klient zapozna się z ofertą, zapamięta markę)
- przyciągnąć kilka razy więcej potencjalnych klientów w porównaniu do podobnego serwisu, w którym informacje są poukładane nieintuicyjnie
- podnieść efektywność serwisu, co w rezultacie zwiększa obroty firmy
- skrócić czas wykonywania określonej operacji (jest to szczególnie istotne w sklepach internetowych i intranetach)
Badanie użyteczności - jak pracujemy?
Doradzamy Klientom, którzy posiadają już serwisy internetowe i chcą poprawić ich użyteczność, jak również prowadzimy audyt użyteczności nowych projektów stron i aplikacji webowych.Web usability - metody pracy
Prowadzone badania użyteczności można realizować oddzielnie, jednakże powinny być one wykonane łącznie. Dają one wówczas pełniejszy obraz odbioru i percepcji badanego serwisu przez użytkowników. Realizujemy kilka typów badań:- analiza aktywności użytkowników - badania użyteczności realizowane w oparciu o narzędzia statystyczne oraz clicktrackingowe. Narzędzia statystyczne mają na celu wskazanie, w jaki sposób użytkownicy odwiedzają serwis, kim są, skąd i jak często wchodzą na stronę, na które podstrony zaglądają najczęściej, jak długo trwa ich wizyta, z jakiej podstrony następuje wyjście z serwisu. Natomiast clicktracking umożliwia śledzenie kliknięć dokonanych przez użytkowników na stronie internetowej. Zsumowane kliknięcia przedstawiamy w postaci statystyk liczbowych oraz w postaci graficznej (tzw. mapy ciepła).
- analiza ekspercka serwisu - badania eksperckie obejmują: nawigację, łatwość odnajdywania informacji, łatwość korzystania z funkcji serwisu, wyszukiwarkę i wyniki wyszukiwania, wiarygodność serwisu, formularze, czytelność tekstu i zrozumiałość treści oraz estetykę. W dalszej analizie użyteczności strony www wykorzystujemy gotową listę elementów, które powinny znajdować się na użytecznej stronie i porównujemy ją z zawartością strony Klienta. Dzięki temu jesteśmy w stanie przedstawić wyniki analizy w postaci procentowych wartości oraz szczegółową listę elementów wymagających poprawy.
- badanie konwersji na stronie - badanie konwersji polega na wyliczeniu współczynnika konwersji (CR), czyli odsetka użytkowników, którzy wykonali akcję określoną w celu stawianym danej stronie. Celem strony może być np. zapisanie się do newslettera, zadanie pytania czy dokonanie zakupów.
Każdy etap audytu stron internetowych zostaje podsumowany raportem zawierającym wyniki analizy oraz propozycje nowych, lepszych rozwiązań, które zwiększą użyteczność serwisu w danym obszarze.
Prosimy o kontakt z konsultantem w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Masz pytania? Zadzwoń!
Marcin Setlak
Dyrektor Handlowy

Klienci o nas
Agencja Interaktywna realizowała dla nas działania dotyczące nowej marki oferującej produkty T.U. Allianz Polska S.A. (...) Cieszy nas fakt, że Agencja podeszła kreatywnie do naszych oczekiwań, dzięki czemu uzyskany przekaz jest czytelny i wyróżniający (...) na rynku usług ubezpieczeniowych.
Zaznaczając fakt kontynuacji współpracy z Agencją, z przyjemnością polecamy ją jako wiarygodnego i sprawdzonego partnera.
Bogdan Krawczyk
Dyrektor
T.U. Allianz Polska S.A.