Badania użyteczności (web usability)Badania użyteczności (web usability)

Dlaczego na niektórych stronach czujesz się dobrze, a z innych wychodzisz już po kilku kliknięciach? Na te pytania odpowie przeprowadzony audyt stron internetowych.

Użyteczność serwisów (ang. web usability ) to dziedizna wiedzy zajmująca się ergonomią interaktywnych urządzeń, aplikacji i serwisów internetowych. Ergonomia badania użyteczności skupia się na analizie intuicyjności nawigacji, poprawie dostępu do poszukiwanej informacji oraz zapewnieniu zrozumiałej dla użytkownika komunikacji. Serwisy zbudowane zgodnie z zasadami użyteczności są intuicyjne oraz łatwe w obsłudze dla ich użytkowników.


Audyt stron internetowych - dlaczego warto mieć użyteczną stronę?

Audyt użyteczności oraz optymalizacja stron pod kątem ich użyteczności sprawia, że w czasie korzystania z nich można:


  • łatwo i szybko dotrzeć do poszukiwanych informacji
  • zwiększyć zainteresowanie użytkownika prezentowaną na stronie ofertą
  • wydłużyć czas pobytu na stronie (klient zapozna się z ofertą, zapamięta markę)
  • przyciągnąć kilka razy więcej potencjalnych klientów w porównaniu do podobnego serwisu, w którym informacje są poukładane nieintuicyjnie
  • podnieść efektywność serwisu, co w rezultacie zwiększa obroty firmy
  • skrócić czas wykonywania określonej operacji (jest to szczególnie istotne w sklepach internetowych i intranetach)

Badanie użyteczności - jak pracujemy?

Doradzamy Klientom, którzy posiadają już serwisy internetowe i chcą poprawić ich użyteczność, jak również prowadzimy audyt użyteczności nowych projektów stron i aplikacji webowych.

Web usability - metody pracy

Prowadzone badania użyteczności można realizować oddzielnie, jednakże powinny być one wykonane łącznie. Dają one wówczas pełniejszy obraz odbioru i percepcji badanego serwisu przez użytkowników. Realizujemy kilka typów badań:
  • analiza aktywności użytkowników - badania użyteczności realizowane w oparciu o narzędzia statystyczne oraz clicktrackingowe. Narzędzia statystyczne mają na celu wskazanie, w jaki sposób użytkownicy odwiedzają serwis, kim są, skąd i jak często wchodzą na stronę, na które podstrony zaglądają najczęściej, jak długo trwa ich wizyta, z jakiej podstrony następuje wyjście z serwisu. Natomiast clicktracking umożliwia śledzenie kliknięć dokonanych przez użytkowników na stronie internetowej. Zsumowane kliknięcia przedstawiamy w postaci statystyk liczbowych oraz w postaci graficznej (tzw. mapy ciepła).
  • analiza ekspercka serwisu - badania eksperckie obejmują: nawigację, łatwość odnajdywania informacji, łatwość korzystania z funkcji serwisu, wyszukiwarkę i wyniki wyszukiwania, wiarygodność serwisu, formularze, czytelność tekstu i zrozumiałość treści oraz estetykę. W dalszej analizie użyteczności strony www wykorzystujemy gotową listę elementów, które powinny znajdować się na użytecznej stronie i porównujemy ją  z zawartością strony Klienta. Dzięki temu jesteśmy w stanie przedstawić wyniki analizy w postaci procentowych wartości oraz szczegółową listę elementów wymagających poprawy.
  • badanie konwersji na stronie - badanie konwersji polega na wyliczeniu współczynnika konwersji (CR), czyli odsetka użytkowników, którzy wykonali akcję określoną w celu stawianym danej stronie. Celem strony może być np. zapisanie się do newslettera, zadanie pytania czy dokonanie zakupów.

Każdy etap audytu stron internetowych zostaje podsumowany raportem zawierającym wyniki analizy oraz propozycje nowych, lepszych rozwiązań, które zwiększą użyteczność serwisu w danym obszarze.
Prosimy o kontakt z konsultantem w celu uzyskania dodatkowych informacji.

skontaktuj się z nami

Masz pytania? Zadzwoń!

Marcin Setlak
Dyrektor Handlowy

+48 81 534 26 66

  Klienci o nas

Lubelskie Forum Pracodawców powierzyło Agencji Interaktywnej zaprojektowanie nowego wizerunku organizacji przedsiębiorców w Internecie.
W trakcie prac nad serwisem, firma wykazała się doskonałą metodologią pracy z klientem (...). Agencję cechuje olbrzymi dynamizm w działaniu (...).
Cieszy nas fakt, że przedsiębiorstwa z naszego regionu mogą zyskać solidnego partnera w rozwiązaniach internetowych. Mając na uwadze powyższe, z przyjemnością udzielamy referencji.

Dorota Bielak
Dyrektor Biura
LFP

Copyright © Agencja Interaktywna PROPERIS 2005 - 2017   |   powered by CMS FlexiWeb   |   Prezentowane logotypy należą do ich właścicieli, a ich prezentacja ma charakter informacyjny.